Unikornis marketing

 

Hogy megértsük a stratégiát először meg kell nevezni, hogy mit is tekintsünk unikornisnak és mit szamárnak. Az unikornis nem más mint az a stratégia ami előrébb viszi a kampányodat, a TOP 1-3%-ban levő kampányok és megjelenések. Ezek adják általában a bevételeid körülbelüli 70%-át. A szamarak pedig nem mások mint az egyéb kampányok amik nem annyira sikeresek, vagy egyáltalán nem jövedelmezőek.

 Ha unikornis stratégiát szeretnénk folytatni az alábbi nyomvonalat kell követnünk:

1. Figyelnünk kell a CTR (átkattintási arány) fontosságára:
A magas CTR-rel rendelkező online tartalmak sokkal populárisabbak mint az alacsony CTR-el rendelkezőek. A magas CTR elősegíti az organikus elérését is a tartalomnak így az előrébb sorolódik és értékesebb lesz a Google számára. Ennek eléréséhez, figyelni kell arra, hogy minél érdekesebb címet adjunk a blogbejegyzésünknek, ne legyen általános, hassunk az érzelmekre fogjuk meg a megcélzott szegmens. A tartalmunk legyen releváns a címmel így a szegmensünk azt fogja olvasni amire kattintott. így megelőzhetjük a visszakattintási arányt evvel is növelve a CTR-t.

 2. CTR és a hirdetés megfelelő kapcsolata:

Ahogy már említettem a magasabb átkattintási arányú hirdetések a Google Adwordsben előrébb sorolódnak így kevesebb pénzérT jobb elérésünk lesz az Adwordsben, Googlben és más média platformokon. A magas CTR-rel rendelkező

 hirdetések egyben magas konverziós rátával is rendelkeznek. Ezért is fontos magasan tartani a CTR arányt. A megfelelő tartalomgyártás miatt az erős érzelmekre irányuló stratégiát választani, mint a düh, undor, félelem. Az átkattintási arányt az alábbi ábra is mutatja. Az alapot a promóció és a édesgetés adja meg (29%). Ez egy jó cím egy kihagyhatatlan lehetőség. A mézesmadzag. Ha rákattint a hirdetésre azonban egy releváns tartalmat kell találnia, nem pedig erős szponzorált tartalmat. így végigolvassa a cikket, és elkezdődhet egy erősebb kötelék az olvasók és a márka között.

 

 

3. Okosodj, tanulj és lépj túl a konkurencián!

 Fontos, hogy mielőtt felépíted a marketing stratégiád, két fontos házi feladatot végezz el. Az egyik a célcsoportelemzés a másik a versenytárselemzés.

Célcsoportelemzés: Itt meg kell nézned, és kitalálnod, hogy ki a célcsoportod, vagy célcsoportaid. Mik az igényeik, hogyan tudod őket elérni. Ez egy hosszas elemzés ami nagy utánajárást igényel de sokkal jobban kifizetődik.

Versenytárselemzés: A  versenytárselemzés pedig az, hogy megnézd kik a versenytársaid a piacon. Megnézni azt hogy ők hogy kommunikálnak, mik az erősségeik és gyengeségeik és miben különbözik a te céged tőlük. 

Ezek azok a legfőbb momentumok amik érdekesek voltak számomra az infografikáról. Nagyon jól összerakták azokat a top kampányokat amiket unikornisnak neveztek el és a kevésbé fontosakat és eredményeseket amiket szamaraknak. Azonban nagyon szépen leírja a CTR fontosságát a grafika. Ez az Adword és az Analytics számára nagyon fontos információ. A jövőben fogok írni ezekről a felületekről is.

(Az infografikát a https://www.wordstream.com/?dt=1 készítette. A cikket ez alapján készítettem el)